Komunikace značek na sociálních sítích v roce 2016

2. května 2016 v 7:46
Podle výzkumu Focus Agency mají české firmy v používání sociálních sítí stále ještě velké rezervy. Zjistilo se, že sociální média využívá asi jenom 40 % českých firem. Přitom se jedná o levný, rychlý a účinný prostředek pro komunikaci se zákazníky a fanoušky. Mladá a střední generace, mnohdy i starší lidé se na sociálních sítích pohybují denně. Hledají tady zábavu, ale i nezávislé informace.

Facebook je základ

Pořád platí, že pro marketingové aktivity je Facebook na prvním místě z několika důvodů. Dá se dobře měřit. Používá ho nejvíce lidí. Kampaně je možné dobře zacílit. K propagaci slouží Fan pages, události, skupiny, ankety, soutěže. Příspěvky mohou být texty, obrázky, videa, aplikace.

Sítě vhodné pro marketing

Sociální sítě neustále přibývají a jiné ztrácejí na atraktivitě. Zatímco loni byl boom obrázkových sítí - vedl Instagram a Pinterest, letos je to Snapchat, obrázky, které brzy zmizí. Největší růst zaznamenává YouTube a Messenger. Youtubeři se zhlédnutím v řádech desetitisíců, statisíců, v zahraničí i milionů se stávají celebritami. Zajímají se o ně marketéři a média. Tito většinou velmi mladí lidé určují vkus publika a poslední dobou za to dostávají slušně zaplaceno.

Stále více videí

Video se stalo fenoménem posledních let. Někteří klienti se raději podívají na návod na videu, než by ho četli v několikastránkovém elaborátu. V mnoha případech je video mnohem účinnější a pomáhá překonat překážky, které klade text a vlastní představivost. To znamená, že sociální sítě, které pracují s videem - YouTube, ale i Facebook se snaží přicházet s dalšími novinkami. Patří sem i například nástroje na měření reklam.

Sociální sítě jsou vhodné i pro podnikatele s minimálním rozpočtem.
 

1 člověk ohodnotil tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama