Květen 2016

Mobilní vyhledávání související s lokacemi roste o polovinu rychleji

31. května 2016 v 9:21 Reklamní kampaně
Na lokální informace se podle Googlu zaměřuje stále více vyhledávaných dotazů. Lidé vkládají klíčové fráze jako "poblíž mě" nebo směrovací číslo. Hledají restaurace a obchody na své cestě. Podle zástupců Googlu roste mobilní vyhledávání související s lokacemi o polovinu rychleji než zbytek mobilních dotazů. Google se snaží svým uživatelům vyjít vstříc a nabídnout jim to, co hledají.

Nové možnosti inzerce v Google Maps

Google plánuje rozšíření své aplikace o možnost reklamy na lokální služby, které se budou zobrazovat na hledaných trasách. Pod názvem "Promoted pins" bude nový reklamní formát v mapě zobrazovat různé obchody a nabídky služeb. Nově budou profily obchodů obsahovat také akční nabídky nebo přehled nabízených produktů. "V mapách experimentuje s různými reklamními formáty, které uživatelům zjednoduší hledání obchodníků a orientaci v okolí. Řidiči tak například uvidí podél své trasy "promoted pins" blízkých kaváren, čerpacích stanic nebo míst, kde se můžou naobědvat," uvádí v prohlášení na svém blogu Google.

Obrázkové vyhledávání přes smartphony

Nové možnosti mobilní reklamy nás čekají také v obrázkovém vyhledávání, které připomíná sociální síť Pinterest.Google zavádí podobnou možnost s tím rozdílem, že funkce má mnohem větší komerční potenciál. Uživatel může procházet velké množství obrázků (například triček) a měnit žádané parametry. Vyhledávač mu následně ve zvláštním reklamním prostoru nabídne žádané zboží z internetových obchodů.

Online reklama předstihne v příštím roce reklamu v televizi


Pohled na výdaje na internetovou reklamu podle zařízení ukazuje dramatický vzestup mobilní reklamy (veškeré internetové reklamy doručené na chytré telefony a tablety, ať už jde o display reklamu, inzeráty nebo vyhledávání, včetně reklamy uvnitř aplikací). Agentura odhaduje, že mobilní reklama v roce 2015 vzrostla o 72 % a mezi lety 2015 a 2018. ZenithOptimedia předpovídá průměrný meziroční nárůst o 32 % ročně, který bude poháněn rychlým rozšířením zařízení a zlepšováním spotřebitelských zkušeností.

Komunikace značek na sociálních sítích v roce 2016

2. května 2016 v 7:46
Podle výzkumu Focus Agency mají české firmy v používání sociálních sítí stále ještě velké rezervy. Zjistilo se, že sociální média využívá asi jenom 40 % českých firem. Přitom se jedná o levný, rychlý a účinný prostředek pro komunikaci se zákazníky a fanoušky. Mladá a střední generace, mnohdy i starší lidé se na sociálních sítích pohybují denně. Hledají tady zábavu, ale i nezávislé informace.

Facebook je základ

Pořád platí, že pro marketingové aktivity je Facebook na prvním místě z několika důvodů. Dá se dobře měřit. Používá ho nejvíce lidí. Kampaně je možné dobře zacílit. K propagaci slouží Fan pages, události, skupiny, ankety, soutěže. Příspěvky mohou být texty, obrázky, videa, aplikace.

Sítě vhodné pro marketing

Sociální sítě neustále přibývají a jiné ztrácejí na atraktivitě. Zatímco loni byl boom obrázkových sítí - vedl Instagram a Pinterest, letos je to Snapchat, obrázky, které brzy zmizí. Největší růst zaznamenává YouTube a Messenger. Youtubeři se zhlédnutím v řádech desetitisíců, statisíců, v zahraničí i milionů se stávají celebritami. Zajímají se o ně marketéři a média. Tito většinou velmi mladí lidé určují vkus publika a poslední dobou za to dostávají slušně zaplaceno.

Stále více videí

Video se stalo fenoménem posledních let. Někteří klienti se raději podívají na návod na videu, než by ho četli v několikastránkovém elaborátu. V mnoha případech je video mnohem účinnější a pomáhá překonat překážky, které klade text a vlastní představivost. To znamená, že sociální sítě, které pracují s videem - YouTube, ale i Facebook se snaží přicházet s dalšími novinkami. Patří sem i například nástroje na měření reklam.

Sociální sítě jsou vhodné i pro podnikatele s minimálním rozpočtem.