Březen 2016

České značky přinášejí radost, zábavu, adrenalin

30. března 2016 v 9:35 Reklamní kampaně
Tradiční české firmy jdou s dobou, uvědomují si, jak lehce mohou v dnešní konkurenci svého klienta ztratit. Ve svých marketingových plánech vymýšlejí strategie, jak si současné zákazníky udržet a nové získat. Od toho se pak odvíjí forma reklamy, kterou firma zvolí.

Jaký mediamix se osvědčuje?

Mediamix se vždy odvíjí od toho, jaké cílové skupiny chce firma oslovit, jaké má cíle, kolik peněz chce do kampaní investovat a podle produktové nabídky. Pro oslovení široké veřejnosti je osvědčená kombinace televize a online. Tištěná média se vyplatí využít v létě, kdy si je lidé rádi kupují na dovolenou a podrobně čtou na pláži, na louce, u kávy. Poslední dobou sází reklama především na emoce - radost, láska, férovost, vřelost, užitečnost, humor jsou hlavními hodnotami, které firmy prezentují.

Komunikace na pobočkách a v terénu

Banky, prodejny, čerpací stanice se snaží připravit pro své zákazníky co nejpříjemnější prostředí a zlepšovat klientské zážitky. Často se setkáme s nabídkou kávy, voda je při jednání či nákupu samozřejmostí. Například Benzina chce přilákat mladší klienty komunikací, která sází na emoce, adrenalin a extrémní zážitky. V rámci zastřešující strategie "Rozjeďte to naplno" připravují spoustu akcí, jako je co-driving v závodním autě, backflip na motorce s FMX šampionem nebo zorbing. Pro tradiční zákazníky probíhají soutěže o vstupenky na koncerty, sportovní soutěže nebo slevy na palivo a nákup občerstvení. Kromě přímé komunikace na pobočkách a eventech využívají velké firmy také rádia a outdoorovou reklamu.

Hravost se vyplácí

Potravinářské firmy sázejí na sezónnost. Čokolády se prodávají nejvíc na Valentýna, pivo při MS v hokeji. Tomu přizpůsobují své kampaně, které často bývají interaktivní a hravé. Klienti mají možnost něco sami vytvořit, poslat přání s odkazem svým blízkým, zapojit se do soutěže. Tyto kampaně jsou hodně vizuální. V poslední době firmy spolupracují i s mladými youtubery, díky nim dosahují většího efektu za méně peněz. Aktivity na sociálních sítích mají velký dosah, jsou rychlé, účinné a levné, takže si je mohou dovolit i menší firmy.