Říjen 2015

Marketingové nástroje v současné personalistice

30. října 2015 v 17:12
V dnešní personalistice se při náboru nových pracovníků stále více využívá marketingových nástrojů. Jejich přesným zacílením firmy nacházejí ty nejvhodnější kandidáty, z nichž se stanou nadšení a loajální zaměstnanci. Záleží na konkrétní pozici, personalísté míří na konkrétní cílové skupiny.

Značka zaměstnavatele přitáhne zájemce sama

Dobré jméno zaměstnavatele vzniká díky vztahu vedoucích pracovníků ke svým podřízeným. Šikana na pracovišti, nevhodné jednání, ponižování, zneužívání nepříznivé situace zaměstnance atd., tím jsou některé i(i velké firmy) pověstné. Naopak firmy, které vycházejí svým lidem vstříc různými úvazky, hlídáním dětí, home office apod., jsou snem každého uchazeče o práci.

Marketingové nástroje v personalistice

Také personalisté používají moderní marketingové nástroje - internetové stránky, sociální sítě, eventy, osobní kontakt a další.
Kariérní stránky na firemním webu jsou vyhledávány asi polovinou zájemců o práci. Firma může lákat na svém blogu, krátkými videi, příběhy zaměstnanců.
Veletrhy práce a konference nabízejí možnost osobního kontaktu a sledování zájemce při nějaké akci (soutěži, plnění nějakého úkolu, vyplňování dotazníku).
Sociální sítě jsou velmi efektivním a levným nástrojem. Zprávu o volné pozici lze rozšířit po sítích velmi rychle, je třeba cílit na vhodné skupiny podle zájmů., kde se nacházejí lidé, které firma na určitou pozici potřebuje.

Chytré mobily a tablety má dnes skoro každý stále při sobě a také si prohlíží pracovníky nabídky. Personalisté by na to měli myslet a přizpůsobit stránky a formuláře i pro tento typ komunikace. Mobilní marketing je právě na vzestupu.