Srpen 2015

Trendy v internetovém marketingu a reklamě

28. srpna 2015 v 13:32
Letošní rok se stal přelomovým pro vyhledávač Google. Podle odhadů počet dotazů z mobilních dotazů poprvé převýšil klasické vyhledávání. Zatímco v loňském roce to bylo 50 na 50, letos se odhaduje, že dotazů bude letos 56% a toto procento v příštích letech stále poroste. Z toho důvodu Google upřednostňuje ve vyhledávání mobilní stránky, vytváří a podporuje systém aplikací. Ruku v ruce s tím jde mobilní reklama, která se stále masivněji stává součástí marketingové mixu a je dostupná i drobným podnikatelům s malým rozpočtem.

Boom mobilní reklamy na sociálních sítích

Na sociálních sítích trávíme velkou část svého času, bavíme se, sdílíme své zážitky s přáteli, hledáme zajímavé informace, občas nás zaujme produkt, který se rozhodneme vyzkoušet. Sociální sítě, Facebook, Twitter, Instagram a další používáme nejvíc ze svých chytrých telefonů, které držíme téměř nepřetržitě v ruce. Zde se přímo nabízí využití relevantní mobilní reklamy ve spojení s obrázkem, infografikou nebo videem.

Obrázky a videa

Fotografie, infografiky, obrázky, vtipná videa, to je obsah, který přitáhne pozornost a je na sociálních sítích konzumován jako první. Přichází generace, pro niž je čtení nudné a obtížné, mnohem pohodlnější je pro ni návod k použití výrobku, pracovní instrukce, vzdělávací lekci apod. sledovat na videu. Předpokládá se, že videa budou tvořit 80% všech dat přenesených na internetu.

Lokální reklama

Google neustále vyvíjí další aplikace, které umožní nabídnout vhodnou reklamu podle místa, kde se zrovna uživatel nachází. Velmi dobře se dá optimalizovat přímá rezervace hotelu z Google, čehož využil například hotelový řetězec Hilton. Nové vlastnosti mohou využít dále také prodejci nebo automobilky pro ukázku nejnovějších modelů.

Nové reklamní formáty


Budoucností v internetovém marketingu jsou gadgety (miniaplikace na postranním panelu - videa, kalkulačky, prohlížení obrázků nebo jednoduché hry) a internet of things (komunikace mezi nejrůznějšími objekty) mají svou budoucnost ještě před sebou.