Výhody podnikání ve franšíze

31. července 2015 v 12:05
Stále více lidí stojí dnes před vážným rozhodnutím. Zůstat v nejistém zaměstnání s jeho zdánlivými jistotami, jako je měsíční plat, stravenky a možná ještě nějaké benefity? Nebo se pustit do podnikání, být svým vlastním pánem, za všechno si zodpovídat, velkou část času a peněz věnovat marketingu a propagaci, pěkně se otáčet, možná i zkrachovat? Existuje i střední cesta, a tou je franšízing. Franšízing je vhodný pro začínající malé a střední podnikatele. Má mnohem méně rizikových faktorů než klasické podnikání. Výsledky průzkumů uvádějí, že po prvních pěti letech je úspěšných pouze 20% "normálních" podnikatelů, ale přes 90% franšízantů. Jak je to možné?

Co je vlastně franšíza a jak funguje?

Tento typ podnikání vznikl v USA, kde zažil svůj velký rozkvět již na přelomu 19. a 20. století. Známé značky, jako jsou McDonald´s, KFC nebo Coca-Cola jsou tu už velmi dlouho. U nás v Česku se franšízy začaly rozvíjet teprve nedávno, objevují se už v mnoha oblastech - gastronomie, reality, podnikání žen a další. V tomto modelu podnikání podepíše franšízant smlouvu s franšízorem, který mu poskytne své obchodní jméno, know-how a licenci k výkonu služeb.

Podpora podnikání ve franšíze

Franšízoři nabízejí franšízantům vedle svého know-how, ochranné známky, obchodního jména také bezprostřední podporu, osvědčené postupy a systémy v celé škále oblastí. Kromě cenných rad a užitečných tipů, je možno využívat také celé škály benefitů, které plynou z velikosti systému, a také speciální vzdělávací kurzy a programy. U některých společností jsou jen velmi malé měsíční náklady.

Marketing a propagace ve franšíze

Výhodou pro začínajícího podnikatele je zejména to, že ve franšíze se nemusí starat o marketing a propagaci. Vše už dávno funguje. Jeho záležitostí je kvalitní péče o klienty, aby poskytoval služby srovnatelné s ostatními pobočkami. K dispozici má vizuální styl, k němuž patří logo, firemní barvy, uspořádání provozovny atd. Klient se musí na každém místě cítit jako doma. Při zakládání vlastní franšízy může franšízant získat od svého franšízora vstupní marketingový balíček - obrazy, certifikáty, vizitky a další materiály podle design manuálu společnosti a také online podporu obchodního místa franšízy na internetu.
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 Marek Marek | E-mail | Web | 27. června 2016 v 9:36 | Reagovat

Franšíza má své klady a zápory. V každém případě je v podnikání důležité sídlo firmy, klienti na něj nahlíží stále více, viz web

2 Michal Michal | E-mail | Web | 5. července 2016 v 12:53 | Reagovat

Jedním ze základů pro úspěch v jakémkoliv oboru jsou vlastní webové stránky. Naštěstí znám místo, kde se dají rychle a levně vytvořit, viz web

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama