Březen 2015

Internetová reklama v roce 2015

1. března 2015 v 19:21 | Mediaguru
Na počátku letošního roku podle průzkumů veřejného mínění poprvé lidé důvěřují internetovým vyhledávačům víc než klasickým médiím. Zájem o internetovou reklamu stále narůstá, objemy prostředků investovaných do internetové inzerce rostou od roku 2012 každým rokem o více než 10%. V letošním roce se očekává zvýšení investic o13%. Internetovou reklamu si mohou dovolit i malé firmy a drobní podnikatelé, kteří se stále víc učí mediální plánování.

Reklama ve vyhledávání, bannerové display inzerce a videoreklamy

Podle nejnovějších odhadů sdružení SPIR (Sdružení pro internetový rozvoj) objem internetové inzerce stále stoupá. Nejvyšší nárůst zaznamenává RTB (real time bidding) model, automatizovaný efektivní nákupní model display reklamy. Reklama ve vyhledávání (Google AdWords, Seznam Sklik) pokračuje v nárůstu investic, za loňský rok dosáhla odhadovaného objemu 3,4 mld. Kč v reálných cenách, o téměř 500 mil. více než v roce předchozím. Objem reklamy prodávané v obsahových sítích představuje 1,6 mld. Kč v reálných cenách. Více než miliarda korun (1,3 mld. Kč) připadá na katalogovou a řádkovou inzerci. Stále více peněz zadavatelé investují do video a mobilní reklamy na internetu.

Mobilní reklama na vzestupu

Příslušníci střední a mladé generace jsou vybaveni moderními technologiemi, velká část má stále při sobě chytrý telefon nebo tablet, na kterém může pracovat, nakupovat, sledovat zprávy kdekoli a kdykoli. Protože zadavatelé reklamy v ČR mobilní marketing stále ještě pořádně neobjevili, jsou webové stránky prohlížené v mobilních telefonech téměř bez marketingových sdělení a ceny mobilní reklamy jsou velmi nízké. Pro marketing se v tomto směru nabízejí velmi zajímavé příležitosti jak pro propagaci značky, tak výrobků či služeb. Boom mobilní reklamy se teprve očekává.

Propojení klasických médií se sociálními sítěmi


Klasická média se snaží zastavit rostoucí nezájem o novinové zprávy, televizní programy a rozhlasové vysílání propojováním se sociálními sítěmi a komunikací se svými čtenáři, diváky a posluchači. Noviny, časopisy, televizní kanály i rádia mají zároveň své weby, kde nabízejí svým fanouškům další aktivity. Novinkou loňského roku v oblasti televizní reklamy byla synchronizace online a TV kampaní. Podle základních výsledků dosáhly kampaně se synchronizací z hlediska průměru o více než 100% vyšší CTR. To znamená, že televizní kampaně výrazně zlepšují ukazatele současně běžících online kampaní. V nejbližší budoucnosti se budou sledovat a vyhodnocovat online kampaně spojené s počasím a sportovními akcemi.