Říjen 2012

Jak se stát správným marketérem

15. října 2012 v 8:58 | MediaGuru
Marketing a marketéři se snaží v českém prostředí upevnit své postavení, definovat svou práci a získat důvěru firem a podnikatelů. Podle nedávných výzkumů více než 70% představitelů velkých firem svým marketérům příliš nevěří a nejsou přesvědčeni o jejich přínosu pro firmu.
Velké i malé firmy, stejně jako i živnostníci se ale s otázkou marketingu musí vypořádat, pokud chtějí na trhu uspět. Pokud nemá firma svého marketingového specialistu, určitě by si měla najmout externího odborníka nebo společnost.
Dobrý marketing usměrní pozornost zákazníků k určitým výrobkům, i když je nabídka stejných produktů mnohem větší a mohou být v ní třeba výrobky kvalitnější. Marketing není jen reklama, ale celý marketingový program. Pro menší firmy je výhodnější najmout si marketingovou agenturu než zaměstnávat vlastního člověka, který by stejně musel spolupracovat s dalšími externisty.
Správný marketér se neustále vzdělává, účastní se školení, konferencí, čte blogy kolegů a sleduje nové trendy v oboru. Snaží se dobře poznat své klienty a přednosti jejich výrobků. Dobrý marketér udržuje dobré vztahy se všemi stranami, měl by být obratným diplomatem, musí vycházet především s vedením firmy. Umí svou práci obhájit a vysvětlit, v čem je pro firmu přínosem. Všechny investice by měly být oprávněné s následným přínosem, na jejich plánování by se měl podílet celý tým, aby byl zajištěn objektivní přístup.
Samostatnou kapitolou je spojení marketing a média. Marketér by měl využívat všechna dostupná média, sledovat nové možnosti a jejich využití. Dnes už to nejsou jenom klasická média, jako je třeba tisk a televize, která se hodí jenom pro velké firmy. Správný marketér dokáže využít Facebook, Twitter, YouTube, Pinterest, blogovací služby, Net Art a další nástroje, kterými ovládá virtuální prostory. Síťová média nabízejí spoustu nových a originálních řešení, která mohou být zároveň účinná i levná.