Duben 2012

SEO technika - Linkbaiting

15. dubna 2012 v 21:13 | MediaGuru
S tvorbou a budováním zpětných odkazů, tedy technikou označovanou jako linkbuilding se setkala asi většina profesionálů v oblasti SEO i laiků zabývajících se propagací webových stránek nebo eshopů. Jistou alternativou, či spíše doplňkem k linkbuildingu, je dnes stále více zmiňovaná a používaná technika označovaná jako linkbaiting.

Linkbaiting je jednoduše řečeno velmi efektivní způsob jak během krátkého časového úseku získat nové návštěvníky pro webové stránky. Cílem linkbaiting techniky je upravit obsah webu tak, aby provokoval a zaujal návštěvníky natolik, že sami poskytnou ostatním uživatelům link na tento web.

Přestože se veskrze jedná o SEO techniku, využívanou zejména na weblozích, své uplatnění najde i na mnoha komerčně orientovaných webech. SEO specialisti jistě namítnou, že technika linkbaitingu je jen jiné označení pro kvalitní a důvěryhodný obsah webových stránek.

To je samozřejmě pravda, kvalitní obsah webových stránek vede k budování zpětných odkazů, nicméně linkbaiting je záměrně cílen na získání zpětných odkazů během krátkého časového úseku a především prostřednictvím uživatelů. Obsah uveřejněný na webu v rámci kampaně založené na linkbaitingu je tedy cíleně napsán tak, aby přilákal zpětný odkaz a jeho hodnota z pohledu linkbaitingu je závislá na počtu zpětných odkazů, které získá a přiláká.

Linkbaiting zdaleka nejsou jen pouhé textové články na webu, ale snaží se zaujmout uživatele také prostřednictvím jiných forem obsahu. Velmi oblíbenou formou využívanou v rámci linkbaitingu jsou kromě textů, obrázků a videí nejrůznější online nástroje, kalkulátory a především flash a interaktivní hry s multimediálním obsahem.

Linkbaiting metody mohou mít několik základních forem, které si kladou jediný cíl - zaujmout návštěvníka webu a udělat zajímavou reklamu. Kontroverzní či šokující obsah webu může rozpoutávat diskuzi nad zmíněným obsahem. Mnohem více využívanou formou linkbaitingu je forma humorná a zábavná, která nabízí uživatelům zajímavý obsah formou zábavy, nejčastěji hry nebo soutěže. V hojné míře se využívá linkbaitingu také ve spojení se sociálními sítěmi, které sami o sobě předpokládají diskuzi nad uvedenými odkazy.